DALINTIS

Kas yra Twitter ir kodėl šis socialinis tinklas yra reikalingas?

 kas yra Twitter

Nors lietuviai kaip ir visas pasaulis gana greitai įsisavino tokius socialinės žiniasklaidos galiūnus kaip Facebook ar Instagram, tačiau Twitter didžiajai daliai vartotojų vis dar lieka mistika ir šis socialinis tinklas labai sunkiai skverbiasi į Lietuvos rinką. Tokiose šalyse kaip JAV bei Jungtinė Karalystė, Twitter yra vienas pagrindinių žiniasklaidos, žinomų visuomenės veikėjų bei pramogų pasaulio įžymybių informacinės sklaidos kanalų. Visos karščiausios naujienos, paskalos bei skandalai dienos šviesą pirmiausia išvysta būtent šioje platformoje. Būtent čia dažniausiai prasideda virusinio marketingo efektas.

Taigi, kas yra tas Twitter ir kuo jis toks ypatingas? Paprastai kalbant, tai yra trumpųjų žinučių dalinimosi lenta. Netgi pirminė Twitter paskirtis, kuriant šią platformą, buvo suteikti vartotojams galimybę SMS žinutėmis komunikuoti su nedidelėmis grupelėmis žmonių vienu metu, kol galiausiai ši platforma per 10 metų išaugo į 1,3 milijardo registruotų vartotojų turintį socialinį tinklą.

hashtag2Viena pagrindinių ir išskirtinių Twitter savybių yra kiekvienos žinutės apribojimas iki 140 simbolių. Tai reiškia, kad jei norite, jog jūsų skleidžiama informacija pasiektų skaitytoją, mintys turi būti dėstomos trumpai, aiškiai, bei patraukliai. Panašiai kaip naujienų antraštės. Kita labai svarbi ir visiems gerai žinoma šios platformos savybė yra #grotažymės (hashtags). Būtent Twitter yra šios, visą pasaulį užvaldžiusios manijos savininkė. Šiuo metu jau beveik visi didieji socialiniai tinklai yra perėmę ir įdiegę #grotažymių naudojimą savose platformose.

Be aukščiau išvardintų išskirtinių šio socialinio tinklo savybių, Twitter labai mėgiamas dėl to, kad tai praktiškai yra realaus laiko platforma. Informacijos srautas yra toks didelis, kad kažkas naujo įvyksta kas sekundę. Kad būtų lengviau įsivaizduoti, pavyzdžiui, kiekvieną sekundę šioje platformoje yra išsiunčiami 6000 pranešimų. Tai yra įspūdingi kiekiai informacijos.

Priešingai nei kituose socialiniuose tinkluose, kur įprasta praktika yra pasidalinti 1-2 žinutėmis per parą, Twitter vartotojai tai daro po 5-10 ar net 20 kartų per dieną. Todėl vienos žinutės gyvavimo ciklas yra vos iki 20 minučių. Vėliau ji tiesiog pradingsta sraute ir paprasčiausiai tampa nebematoma.

Tačiau, kaip jau minėta anksčiau, būtent šioje platformoje dažniausiai yra skelbiamos visos karščiausios naujienos. Ypač aktyvūs šiame socialiniame tinkle yra pramogų pasaulio įžymybės, sportininkai bei įvairūs visuomenės veikėjai. Kaip matome iš žemiau pateiktos statistikos, būtent žinomi žmonės sudaro daugiausią sekėjų turinčių vartotojų penketuką.

Top 5 pasaulyje Twitter
Šaltinis: twittercounter.com

Kaip Twitter pasitarnauja verslui?

Visų pirmiausia šiek tiek statistikos:

  • 66% visų Twitter vartotojų būtent šioje platformoje sužinojo apie kokią nors iki tol negirdėtą įmonę ar prekinį ženklą
  • 94% vartotojų planuoja kažką pirkti iš įmonės, kurią seka šiame socialiniame tinkle
  • 69% jau yra kažką pirkę iš įmonės būtent todėl, kad kažką pamatė Twitter platformoje
  • 77% vartotojų susidaro pozityvesnę nuomonę apie prekinį ženklą, jei gauna atsakymą į pateiktą klausimą būtent šioje platformoje
  • 80% visų Twitter vartotojų yra bent kartą paminėję kokį nors prekinį ženklą šioje platformoje
  • Įmonės, kurios naudoja platformą kaip vieną iš klientų aptarnavimo įrankių, pastebėjo, kad klientų pasitenkinimas padidėjo 19%.

Klientų aptarnavimas TwitterKaip matome, Twitter turi labai didelę įtaką verslui. Čia yra vieta, kur dažniausiai viešinami skundai apie įmonės blogą aptarnavimą, prastą produkto kokybę, apgavystes ir panašius įvykius. Taip pat eiliniai vartotojai neretai įmonėms užduoda klausimus būtent šioje platformoje, tikėdamiesi sulaukti labai greito atsakymo. Tyrimai netgi parodė, kad 60% vartotojų šiame socialiniame tinkle tikisi sulaukti atsakymo ne ilgiau kaip per 1 valandą. Todėl daugelis kompanijų Twitter platformą pradėjo naudoti kaip vieną iš klientų aptarnavimo įrankių. Čia vyksta nuolatinis bendravimas su potencialiais klientais, sprendžiamos problemos bei rengiami įvairūs konkursai ar žaidimai.

Ypatingai didelę sėkmę šiame socialiniame tinkle jaučia sporto ir pramogų verslo industrijos atstovai. Įvairių sporto šakų komandos nedelsiant skelbia naujienas apie pasirašytas sutartis su naujais žaidėjais. Tiesioginių sporto rungtynių metu ši platforma virsta realaus laiko komentavimo lenta, kurioje skelbiamos įvairios pikantiškos naujienos, kurių neužfiksuoja kameros, taip pat pranešama apie įvykius už aikštelės ribų bei tiesiog komentuojamas pats žaidimas. Pasaulio futbolo čempionato, Super Taurės ar Olimpiados metu Twitter platforma tiesiog lūžta nuo žinučių šiomis temomis.

Twitter žurnalistaiTaip pat ne ką mažiau populiarus šis socialinis tinklas yra žiniasklaidoje. Visos karščiausios naujienos, bei didžiausi skandalai yra skelbiami būtent šioje platformoje. Tai yra greita ir efektyvi vieta pirmiems pasiekti savo skaitytoją ar klausytoją. Labai dažnai Twitter yra naudojamas netgi kaip informacijos šaltinis surinkti faktus apie vienus ar kitus įvykius. Tarkim, užklupus stichinei nelaimei žmonės labai dažnai apie įvykius tame regione pirmiausia praneša savo Twitter paskyrose, o žurnalistai visą šią informaciją gali lengvai surinkti ir panaudoti kaip medžiagą naujam straipsniui.

startupTwitter taipogi yra mėgiama platforma ir tarp startuolių bei tinklaraštininkų. Startuoliams tai puiki vieta komunikuoti su potencialiais klientais, kurie laukia artėjančio produkto paleidimo. Čia jie gali pranešti apie produkto kūrimo stadijas, naujienas, susijusias su kuriamu produktu bei lengvai pritraukti vis augančia auditoriją. Tuo tarpu tinklaraštininkai mėgsta šį socialinį tinklą dėl jo paprastumo bei galimybės suburti didelę bendruomenę neišleidžiant nė cento. Taip pat, tai puiki vieta susipažinti su savo srities specialistais ir taip praplėsti įtakingų kontaktų ratą. Labai dažnai Twitter būna vienas pagrindinių kanalų žmonėms, siekiantiems žinomumo.

Twitter Lietuvoje

Kaip jau buvo minėta straipsnio pradžioje, Lietuvoje Twitter platforma kol kas nėra tokia populiari kaip kitose šalyse. Nors vis daugiau lietuvių ir pradeda naudotis šiuo tinklu, tačiau dažniausiai tai daroma tuomet, kai taikomasi į užsienio rinką. Žemiau pateikiame top 10 didžiausių Twitter paskyrų Lietuvoje.

 

Top 10 Twitter žmonių Lietuvoje
Šaltinis: socialbakers.com

Kaip matome, lyginant pasauliniu mastu, tik pirmoje vietoje esanti Simona Milinyte gali pasigirti turinti tikrai didelę auditoriją Twitter. Tačiau tiek pirmoje, tiek antroje vietoje esančios moterys Lietuvoje yra mažai žinomos, o jų pagrindinę auditoriją sudaro JAV piliečiai.

Kitas įdomus dalykas, kad visame dešimtuke nėra nė vienos paskyros, kuri koncentruotųsi konkrečiai į lietuvišką auditoriją. Visose paskyrose skelbiama informacija yra tik anglų kalba su nedidelėmis išimtimis. O pirmoji paskyra, kurioje pagrindinė kalba yra būtent lietuvių, pasirodo tik 13 vietoje. Tai Monster Energy LT paskyra, turinti tik kiek daugiau nei 8000 sekėjų. Beje, tai ir pirmasis prekinis ženklas (jei neskaitysime „Žalgirio“ krepšinio komandos) atsirandantis šiame tope.

socialiniai tinklai lietuvojeKodėl Twitter platforma tokia nepopuliari tarp Lietuvos gyventojų? Sunku pasakyti. Gal tai dėl visiškai kitokios bendravimo formos nei įprasta Facebook platformoje, galbūt trūksta mūsų visuomenės veikėjų, įžymybių bei didžiausių prekinių ženklų didesnio įsitraukimo į šį procesą, o gal tiesiog daugumai žmonių per sudėtinga perprasti šį socialinį tinklą.

Bet kokiu atveju, pasauliniu mastu Twitter yra beprotiškai populiari platforma. Ne veltui šis socialinis tinklas kas mėnesį sulaukia daugiau nei 310 milijonų aktyvių vartotojų. Ir tai ne pabaiga. Prieš keletą mėnesių sudarytos sutartys su NBA ir NFL dėl tiesioginių transliacijų tik parodo faktą, kad Twitter savininkai neketina sustoti ir siekia šią platformą padaryti dar patrauklesnę ir dar aktyvesnę. Twitter iš viso turi sudarę įvairias sutartis su 120 įvairių sporto šakų organizacijų. Ir tuo ši kompanija neketina apsiriboti. Planuojama investuoti ne tik į sportą, bet ir į įvairias kitas pramogų verslo šakas taip pritraukiant vis daugiau naujų vartotojų. Taigi, anksčiau ar vėliau turėtų prasidėti aktyvi plėtra ir mažesniuose regionuose tokiuose kaip Lietuva, Latvija ar Estija.